Danmark er på vej mod at have 100.000 weblogs. Dét må vist siges at være en succes for mediet. Om den kritiske masse er nået, det er spørgsmålet. Jeg tror ikke, at danskerne skriger på flere blogs, men der skal nok være endnu flere danskere, der skriger på at have en blog. Det tager heller ikke mere end fem minutter…for nogen.
Det er klart, at det ikke er gået med podcasts som med blogs. Det tager tid, det koster flere penge, og det kræver kompetencer, som mange ikke har, at producere lyd eller video. Så man kan ikke sige, at podcast-mediet har oplevet en succes – endnu. Den kritiske masse er ikke nået. Det er der mindst ti grunde til – og heldigvis er det meste noget, som vi kan gøre noget ved:
1. De fleste kender stadig ikke mediet
2. De færreste véd, hvordan man finder gode podcasts
3. De færreste ved, hvad man gør for at abonnere på podcasts, når man finder dem
4. De fleste bærbare afspillere understøtter ikke at abonnere på podcast
5. Mange podcastportaler er for uoverskuelige
6. For få danskere har lang transporttid
7. De fleste podcastere formår ikke at promovere deres podcast
8. Rigtig mange podcasts er ikke værd at se eller lytte til
9. Mange websites og blogs med podcasts er ikke brugervenlige nok
10. Hvad mener du er grund nummer 10?
Skriv et svar