Det har hidtil været de medier, som henvender sig til teknologi- og kommunikationssfæren, jeg er blevet ringet op af. Men i den seneste tid har jeg medvirket i medier, som har en bredere appel. Det gør mig optimistisk på mediets vegne, at de mere folkelige medier ser mulighederne i podcast og podcasting.
I dag er det Mia Dalby Larsen fra bt.dk, som har stykket et tema sammen, og jeg glæder mig over, at det ikke kun henvender sig til teknologi- og gadget-fikserede unge mænd, men det rammer det tema, som jeg selv er optaget af, nemlig, at det er et medie, som på indholdssiden har meget at byde på.
Så er der Marie-Louise Truelsen, som i sidste uges nummer af Alt For Damerne (nr. 44), som anerkendte, at mediet har en appel til kvinder, fordi det er socialt, nærværende, handler om at kommunikere og yde omsorg for hinanden mv., sådan som det har vist sig i udlandet, men også i enkelte danske podcasts.
Senest har jeg selv skrevet en artikel til Samvirke, som dog først kommer i bladet i det nye år, men Coops (ups! FDB´s) magasin har over en million læsere.
Jeg mener, at mediet skal have et folkeligt gennembrud, før mange flere private, mediehuse, organisationer, institutioner og virksomheder vil bruge det – ikke bare som en ny distributionskanal, men som en ny måde at komme i dialog med kunder, klienter, medlemmer, ansatte og borgerne.
Skriv et svar