• Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube
  • Google+
  • Skype
  • iTunes
  • Podcast
  • RSS
  • E-mail
  • Kontakt
    • Om Karin Høgh
    • About – in English
  • Få min hjælp med podcasting
    • Få personlig hjælp med podcasting
    • Podcastskolen
    • Podcast(ing) faq
    • Book et podcast tjek-up
      • Gratis tjekliste
  • Lydstudie
    • coSounds
  • PodConsults Butik
    • Køb podcastingudstyr
    • Få råd om udstyr
  • Hør Solopreneurcast
  • Podblog
  • Persondata
    • Cookies – samtykke

Podconsult

Podconsult

får dig op på feedet

Gå til PodConsults Butik

Hvorfor er det så svært at måle podcasting?

6. januar 2007 af Karin Høgh Skriv kommentar

Hvor mange bruger egentlig podcast? Dét kommer an på, hvem man spørger, hvem, der spørger, og hvordan de spørger.

Rob Walch fra podCast411 har sat de meget forskellige opgørelser op i en grafik. Det er amerikanske tal, i Danmark er der slet ingen brugbare kvantitative undersøgelser af, hvor mange, der har opdaget podcast-mediet.

stats_listeners.jpg

Men hvor mange bruger så podcast? – Tjum – bum – et eller andet sted mellem 6 og 60 millioner…hvor vigtigt er tallet så, bare det stiger, kunne man spørge. Ja, det er vigtigt, ligesom det har været det for radio, tv, hjemmesider, blogs, osv.

Jason van Orden, som er podcaster og forfatter til bogen “Promoting your podcast”, giver nogle bud på, hvordan man som podcaster kan måle, hvor mange lyttere, man har. Når det er så vanskeligt, er det, at der er flere tal at måle og flere måder at gøre det på.

Men man kan:

  • se, hvor mange, der besøger ens side/weblog

  • bruge eks. Feedburner, som er en service, der tæller, hvor mange, der abonnerer på podcasten

  • se, hvor mange kilobits, der bliver downloadet fra serveren

  • oprette en survey/brugerundersøgelse

    Men man kunne håbe, at 2007 blev året, hvor nogen kom op med en mere stabil og troværdig måde at måle lytter- og seertal.

    Et medie, som ikke kan præsentere troværdige tal, har sværere ved at blive taget alvorligt af investorer, kunder, klienter, producenter og andre, som skal sørge for, at podcast og podcastere fremover kan få nogle af de udgifter dækket, som der er forbundet med at podcaste. Der er udstyr, hosting, udvikling, uddannelse m.m. Det tager tid og penge at producere podcasts.

    Min podblog er penge værd, men ...
    Gaven til podcasteren, der har a...

    Relaterede indlæg

    • Hvem skal jeg interviewe til PodJournalen_18?
    • Fem tips til at få bedre lyd på dine videoer (og podcasts)
    • Podcastsender – så kan det ikke blive enklere

    Skriv et svar Annuller svar

    Søg på hele hjemmesiden

    Kontaktoplysninger

    Mob. 21 27 60 92

    karin@podconsult.dk

    skype: karinhoegh

    CVR. 29 36 14 79

    Personligt ejet selskab

    SparNord 9244 2440090799

    Karin Høgh, ejer

    Adresse

    Virksomheden PodConsult har ikke længere fast adresse. Virksomheden drives online.

    Mobil 21 27 60 92

    karin@podconsult.dk

    Facebook

    LinkedIn

     

    © 2022 Podconsult v/Karin Høgh | tlf. 21 27 60 92 | karin@podconsult.dk | CVR: 29361479 |