• Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube
  • Google+
  • Skype
  • iTunes
  • Podcast
  • RSS
  • E-mail
  • Kontakt
    • Om Karin Høgh
    • About – in English
  • Lydstudie
    • coSounds
  • PodConsults Butik
    • Køb podcastingudstyr
    • Få råd om udstyr
  • Hør Solopreneurcast
  • Podblog
  • Persondata
    • Cookies – samtykke

Podconsult

Podconsult

får dig op på feedet

Gå til PodConsults Butik

Målet er vel, at vi lærer at abonnere på podcasts

8. marts 2007 af Karin Høgh Skriv kommentar

loeber.jpgDet kan være en tur op ad bakke at få andre til at abonnere på podcasts. Det ved enhver podcaster. Det er en pædagogisk udfordring at instruere sine lyttere/seere i at downloade iTunes eller en anden podcatcher, at snuppe feedet og få nye episoder downloadet til deres harddisk – helt automatisk og gratis. Men det er altså dét, det handler om. Det er dét, der er det nye ved podcast, det er dét, der er det smarte ved podcast, og det er dét vi skal lære.

Fordi….

…podcasting skal være drevet af lyst, inspiration, interesse, glæde, kærlighed til mediet – og det kan godt være, at det giver flere lyttere og seere, hvis man udsender en ny episode hver torsdag klokken 18 og ikke 18.05. Mange undersøgelser, blandt andet det speciale, som PodJournalen_8 handler om, hvor vigtigt det er for lytterne og læserne, at podcasts passer ind i deres hverdagsrutiner. At de har en podcast, der lige passer til en metrotur eller en hundeluftning eller en tur på vaskeriet, osv. Og de bliver skuffede og frustrerede, hvis der ikke lige er en ny episode klar, den dag, de skal på fitness-centret eller på den lange vandretur, osv.

Men hov hov :-)

Vi kan måske forvente, at Anders And kommer på hylderne eller med posten en gang om ugen, at Radioavisen begynder klokken12, at Alt For Damerne kommer hver torsdag og det nye afsnit af “Forbrydelsen” skal pinedød sendes søndag aften, for det plejer det jo.

Undersøgelser viser, at alene dét, at et program kommer på et bestemt, fast tidspunkt hver uge, hver dag eller hver time, kan give mange lyttere/seere.

Men netop det, at blogs og podcasts har rss, altså muligheden for at abonnere på dem og få et praj, når der er nye episoder/indlæg, skulle det ikke netop gøre os fri af deadlines og tvang, rutiner og vaner???

ur.jpgJeg tror nu nok, at bloggere helst ville være fri for et pres om, at nu er klokken 14, det er torsdag, hvor bliver det blogindlæg af? Vi vil helst blogge, når vi har fået en ide, er inspirerede og har tid til at få skrevet. Det samme bør gælde for podcastere. Det er muligt, at det giver flere og mere tilfredse lyttere og seere hvis vi giver dem dét, de forventer, dét de plejer. Men vi har jo netop muligheden for at abonnere, time shift, on demand, syndikering, som det så fint hedder.

Det er lidt bøvlet. Indrømmet. Det er allernemmest, hvis du har en iPod og bruger iTunes, er det meget nemmere. Har du en anden afspiller eller en mobiltelefon, skal du arbejde lidt mere for det.

Men så vil du altid have interessante, spændende, engagerede podcasts at lytte til hjemme eller hjemmefra.

Måske ikke lige på slaget, men når podcasteren har noget på hjerte….

Corporate podcast - til at falde...
Licence to...podcast

Relaterede indlæg

  • Podcasterprisen 2008 skal fejres
  • Hvem gider vente på iPhone – iPod Touch er på vej
  • Min podblog er penge værd, men den er ikke til salg

Skriv et svar Annuller svar

Søg på hele hjemmesiden

Kontaktoplysninger

Mob. 21 27 60 92

karin@podconsult.dk

skype: karinhoegh

CVR. 29 36 14 79

Personligt ejet selskab

SparNord 9244 2440090799

Karin Høgh, ejer

Adresse

Virksomheden PodConsult har ikke længere fast adresse. Virksomheden drives online.

Mobil 21 27 60 92

karin@podconsult.dk

Facebook

LinkedIn

 

© 2022 Podconsult v/Karin Høgh | tlf. 21 27 60 92 | karin@podconsult.dk | CVR: 29361479 |