…lyder det for kommercielt?
I disse dage, hvor stemmerne til Podcasterprisen er nået op over 2000 i løbet af et par uger, står det mig helt klart, hvor effektivt podcasting kan være, hvis man vil skabe sig et dedikeret, loyalt, engageret og begejstret publikum. I nogle tilfælde kan lyttere blive til et netværk, en kundekreds, sparringspartnere, talsmænd, frontkæmpere og gode venner, simpelthen – hvis det er det, man vil.
Hvordan gør de det, podcasterne? Hvordan får de succes med deres podcast? Hvad får dem til at fortsætte? Hvordan får de en indtægt på podcasting, hvordan bruger de podcasting til at vende en hensyngnende virksomhed til en god forretning. Svaret er: Ved først og fremmest at se på mediet som en måde at få et forhold til sit publikum. At give lytterne/seerne lyst til at ville have mere af én. Og kunne se det på kontoudtoget – vel at mærke.
En af dem, som for alvor har gjort podcasting til et socialt, community-building, medie og som gerne lærer fra sig, er Jason Van Orden. Han startede med podcasten The Podcasting Underground, skrev bogen Promoting Your Podcast, og har nu skabt sig en god tilværelse ved at holder kurser, teleseminarer og holde gang i sit netværk og loyale kundeskare via Twitter, Jaiku, Facebook, blog, podcast, mail, Skype, osv.
Jeg kan absolut anbefale hans Professional Podcasting Course, som begynder på mandag den 9. juni. Så hvis du vil lære trin for trin, hvordan du bygger en podcast op, så er der intensiv undervisning i de næste par uger med Jason og hans…dedikerede, loyale netværk, som nu også er hans kunder.
Skriv et svar