Se den lille tilføjelse øverst på siden lige til højre for logoet.
PodConsult får dig op på feedet.
En virksomhed som PodConsult må da have en tagline – altså nogle få ord, som kommer efter firmanavnet. Det må gerne være nogle, som siger noget (positivt) om, hvad virksomheden kan gøre for kunderne.
I min ferie har jeg brugt nogle tanketimer på at finde ind til dét, jeg gerne vil med min virksomhed. Nemlig at hjælpe andre med at få et feed tilknyttet de lyd- eller videoproduktioner, der lægger online – altså et podcastfeed. Det er dén service, der gør PodConsult unik, at jeg kan “få dig op på feedet”, så andre kan abonnere på dine lyd- eller videofiler, din podcast.
Jeg leger med at rime på “op på beatet”, en musikalsk reference, som også handler om at opnå en rytme, et flow, noget moderne, noget, der er “oppe i fart”.
Taglinen er måske ikke forståelig af alle, men PodConsult henvender sig heller ikke til alle. Der er mange andre, der kan rådgive om lyd- eller videoproduktion. Men der er ikke så mange, der hjælper med at podcaste.
Hvad sig du til PodConsults tagline? Kan du li´ den?
Mange er rigtig gode til at finde på taglines. Til et netværksmøde mødte jeg en dansk it-konsulent, der havde taglinen “En nørd du kan tale med”. Rigtig god beskrivelse af, hvad han kunne tilbyde kunder, som har problemer med at få styr på det med computere.
Behøver jeg sige mere end:
Because I’m worth it (LÓreal)
What happens here stays here (Las Vegas)
Coca Cola har denne “Open happiness”.
Se en liste over de bedste taglines.
Copyblogger James Chartrand giver nogle bud på, hvad der skal til for at finde en god tagline.
Skriv et svar